Αγωνία, θρίλερ και φόβος στο καζίνο!

Αυτό είναι θρίλερ. Η καρδιά να χτυπά δυνατά. Κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί την έκρηξη. Ουάου!

Αλλά ο Xιτς (έτσι υπέγραφε), δεν ήταν ο δημιουργός φθηνών θρίλερ, ήταν ο ηγέτης, ο δημιουργός ενός αληθινού θρίλερ. Το σασπένς, είναι κάτι πολύ διαφορετικό από τον φόβο.

Υπάρχει, μια διαφορά μεταξύ τους, κι αυτό μπορείτε να το καταλάβετε από το παρακάτω παράδειγμα:
Τώρα φανταστείτε την ίδια σκηνή που περιγράψαμε παραπάνω, αλλά αυτή την φορά να μην υπάρχει κανείς στην αίθουσα. Περνάει μια στιγμή, και μια μυστηριώδες μαύρη σκιά εμφανίζεται, πλησιάζει το βήμα , και τοποθετεί εκεί μια βόμβα. Μετά, ενεργοποιεί τον μηχανισμό της και ορίζει την αντίστροφη μέτρηση 10 λεπτών.

Μετά φεύγει. Λίγα λεπτά αργότερα, οι σκηνοθέτες μπαίνουν στην αίθουσα, και ο ομιλητής πηγαίνει στο βήμα κι αρχίζει την ομιλία του. Από την στιγμή, που το κινηματογραφικό κοινό, γνωρίζει την ύπαρξη βόμβας στο βήμα – και η κάμερα , δείχνει σκηνές με τον χρόνο, που μετρά αντίστροφα – ο λόγος του ομιλητή γίνεται ανυπόφορος. Όταν ο ομιλητής λέει: “αναρωτιέμαι τι ακούγεται; μάλλον τίποτα” και μετά συνεχίζει, το κοινό παθαίνει κράμπες στο στομάχι από την αγωνία, γιατί ο ομιλητής, δεν καταλαβαίνει την ύπαρξη της βόμβας που βρίσκεται κοντά του ώστε να βγούνε έξω και να σωθούνε;

Ξαφνικά, ο ομιλητής λέει: “λοιπόν, αυτό ήτανε”.Και τελειώνει.

Το κοινό, αρχίζει να αναρωτιέται και να αγωνιά (30 δευτερόλεπτα για την έκρηξη), ίσως σωθούνε αλλά μετά: “α! μια στιγμή…”λέει ο ομιλητής, “ακόμη ένα πράγμα θα ήθελα να συμπληρώσω, έχουμε παραγγείλει καινούργιο χαρτί, είναι στ΄αλήθεια πιο απαλό και καθαρό….”και …..ΜΠΟΥΜ!!!!!!!!!

Ολοφάνερα, η αγωνία είναι το κυριότερο και βασικό συναίσθημα σ΄ένα θρίλερ και αν τελειώσει με τον φόβο, τόσο το καλύτερο.

Σύμφωνα με την ματιά του Χίτσκοκ, όλα τα τυχερά παιχνίδια μπορούμε να τα διαιρέσουμε σε παιχνίδια που επικρατεί ο “φοβος” και σε παιχνίδια που επικρατεί η “αγωνία”. Η μεγάλη αγωνία που μετατρέπει μερικά παιχνίδια φόβου σε θρίλερ, είναι όταν όλοι οι παίχτες έχουν την ελπίδα να νικήσουν παίρνοντας μια απόφαση, και στη συνέχεια αγωνιούν, για το αν πρόκειται πράγματι να αποδώσει. Αυτό είναι η αγωνία. Αλλά, είναι αγωνία με άλφα μικρό (”α”).

Όταν η ρουλέτα γυρίζει, και όταν η μπίλια κάνει κύκλους, απλά περιμένουμε για το αποτέλεσμα. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε, είναι μια ευθεία γραμμή: η μπίλια γυρίζει, η μπίλια χοροπηδάει, το αποτέλεσμα θα κριθεί. Δεν έχεις τον έλεγχο. Δεν μπορείς να φύγεις από το δωμάτιο. Την απάντηση την έχει η ρουλέτα. Μοιάζει με θρίλερ. Επόμενο ποντάρισμα!

Τα ζάρια, έχουν την ίδια λογική, παρ΄ότι είναι παιχνίδι πιο ανατριχιαστικό από την ρουλέτα, αφού κάθε παίκτης ξεχωριστά πρέπει να ρίξει τα ζάρια. Αυτό, βάζει το στοιχείο του ελέγχου, να γίνει αληθινό ή φανταστικό στα χέρια των παιχτών. Τα ζάρια στα χέρια του παίκτη, χτυπιούνται, ρίχνονται κι έπειτα περιμένεις το αποτέλεσμα..Τα ζάρια αποκαλύπτονται, οι παίκτες περιμένουν, η απόφαση έχει παρθεί. Θρίλερ. Επόμενος γύρος!

Τα φρουτάκια, είναι το ίδιο, παρ΄όλο που ο φόβος είναι μεγάλος για το αν χτυπήσει τζακ-ποτ. Βάζεις το κέρμα, τραβάς τον μοχλό, και περιμένεις το αποτέλεσμα. Θρίλερ. Επόμενο κέρμα!

Το μπλακ τζακ, από την άλλη μεριά, είναι παιχνίδι εξαιρετικής αγωνίας.Σε κάθε βήμα παιχνιδιού, κρατάμε την αγωνία μας. Φαντάσου ένα τυπικό σενάριο μπλακ-τζακ:

Ο ντήλερ τελειώνει με το ανακάτεμα των χαρτιών. Μοιράζει ένα φύλλο στον πρώτο παίκτη, μετά ένα στο δεύτερο, μετά εσύ, μετά ο επόμενος, και τέλος ένα στον εαυτό του. Το πρώτο σου φύλλο είναι ένα 6, ενώ ο ντήλερ έχει 10! Το στομάχι σου σφίγγεται, τώρα θέλεις να έρθει ένα 5.

Μοιράζει το δεύτερο φύλλο στον πρώτο παίκτη, ένα 4 (η αγωνία αρχίζει), μετά στον επόμενο δεύτερη κάρτα – ο αριθμός 10 – μετά η σειρά σου – ναι!- το 5 -θρίλερ! Έχεις 11 και ο ντήλερ έχει 9. Α! μισείς να ποντάρεις διπλά στο 11 ενάντια στο 9 του ντήλερ, αλλά αυτό τελικά θα κάνεις.

Τώρα, ο πρώτος παίκτης ζητά κάρτα στο 14 του (αγωνία), βγάζει 4. Ωραία. Κανένα 10. Θέλεις πάσει θυσία αυτό το 10! Στη συνέχεια ο δεύτερος παραμενει στο 18 του. Τώρα εσύ διπλασιάζεις το στοίχημα (αγωνία) και περιμένεις ένα καλό φύλλο, ένα 10ρι…Έρχεται ένα 8ρι – το κεφάλι σου πάει να σπάσει – έχεις 18.

Έρχεται η σειρά του ντήλερ να παίξει, σκέφτεσαι ότι αν του έρθει ένα 10ρι χάνεις το διπλό στοίχημα (αγωνία). Όμως περίμενε, του έρχεται ένα 7! Έχει 16! Η καρδιά, έφτασε στο στομάχι σου, ο ντήλερ είναι έτοιμος να καει. Έχεις μεγάλες ελπίδες να κερδίσεις τον διπλασιασμό σου. Ο ντήλερ, είναι στην χειρότερη πιθανή θέση -16!(αγωνία). Ο ντήλερ, βάζει το χέρι στο παπούτσι – η καρδιά χτυπά δυνατά – και βγάζει ένα 7, καίγεται!

Κέρδισες τον διπλασιασμό, λύτρωση! Θρίλερ.

Όπως είδατε από το παραπάνω παράδειγμα, το μπλακ τζακ είναι βήμα προς βήμα εξάσκηση στην παρατεταμένη αγωνία, ενώ τα υπόλοιπα παιχνίδια έχουν βασικά δύο βήματα-ρίψη και απόφαση. Ο φόβος του μπλακ-τζακ καταπίνεται από την αγωνία, όταν στα άλλα παιχνίδια συμβαίνει το αντίθετο. Όμως, το μπλακ-τζακ είναι στις παραμέτρους του Χίτσκοκ. Στην ίδια ακριβώς κατηγορία μπορούμε να κατατάξουμε και το πόκερ, όπου κι εκεί η αγωνία είναι κυρίαρχη. Κι αυτός, είναι ένας από τους βασικούς λόγους που καθιστούν αυτά τα δύο παιχνίδια ως τα πλέον δημοφιλέστερα του καζίνου…