Φρουτάκια (Slot Machines)- Σύντομο Iστορικό

Παίζοντας φρουτάκιαΣίγουρα όταν ο Charles Fey κατασκεύασε το πρώτο φρουτάκι ή κερματομηχανή ή κουλοχέρη (slot machine) το 1896 δε θα μπορούσε σε καμμία περίπτωση να φανταστεί πως αυτό το περίεργο μηχάνημα θα εξελισσόταν και τι φοβερή απήχηση θα είχε. Στην πραγματικότητα για εκατό περίπου χρόνια ελάχιστα το μηχάνημα του άλλαξε και αυτό μόνο σε εξωτερική εμφάνιση. Το περίβλημα του, που αποτελούνταν από ένα μεταλλικό κουτί γύρω από το βασικό μηχανισμό, έγινε πιο φανταχτερό και εντυπωσιακό με σκοπό να ελκύει την προσοχή.

Κατά βάθος ήταν πάντα η ίδια αρχή λειτουργίας: ο παίκτης τροφοδοτεί το μηχάνημα με κέρματα και τραβάει το μοχλό, ο μηχανισμός περιστρέφεται τυχαία και με την επίδραση κάποιου επιβραδυντή σταματάει. Κάθε κύλινδρος έχει ζωγραφισμένα κάποια σύμβολα τα οποία όταν σχηματίζουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο (τυπωμένο κάπου στην πρόσοψη του μηχανήματος) ο παίκτης κέρδίζει ενώ στην αντίθετη περίπτωση χάνει.

Αν και ο Fey θεωρείται ο πατέρας των κουλοχέρηδων (Slot Machines), πρωτότυπες μηχανές είχαν εμφανιστεί χρόνια πριν. Αυτός είχε όμως την ιδέα να τις μετατρέψει σε μηχανές τζόγου. Αυτές οι πρώιμες “συσκευές διασκέδασης” τοποθετήθηκαν αρχικά σε saloon ώστε να μην είναι εκτεθειμένα στα βλέμματα της καλής κοινωνίας και όπου οι ιδιοκτήτες λειτουργούσαν στα όρια του νόμου.

Αυτές οι πρώτες μηχανές είχαν ένα μεγάλο μειονέκτημα. Ηταν σχεδιασμένες κατά τέτοιο τρόπο ώστε έπειτα από την είσοδο ενός συγκεκριμένου αριθμού κερμάτων κι εξαιτίας του βάρους αυτού άνοιγε ένα πορτάκι κι ένα μέρος των κερμάτων που είχαν παιχτεί πεταγόταν έξω δίνοντας το νικητή. Ομως δεν πήρε πολύ καιρό για να αντιληφθούν οι εξυπνάκηδες ότι τα κέρματα θα πετάγονταν έξω με λίγο σπρώξιμο και κουνώντας το μηχάνημα δεξιά κι αριστερά.

Ετσι ανέλαβαν ικανοί σχεδιαστές οι οποίοι αρχικά έφτιαξαν μία μεταλλική μπάρα για να αποτρέπεται το πέταγμα των κερμάτων από κούνημα “tilting,” και μετά κατασκεύασαν μηχανήματα τα οποία μπορούσαν να τοποθετηθούν πάνω στον πάγκο ενός μαγαζιού ή να στερεωθούν σε ένα τοίχο.

Στο μεταξύ ένα παρόμοιο είδος συσκευών άρχισε να κάνει την εμφάνισή του σε μεγάλα εμπορικά καταστήματα αλλά ακόμη και σε μανάβικα, μαγαζιά της γειτονιάς κλπ. ακόμη και από τους πιο συντηρητικούς ιδιοκτήτες.Ονομαζόταν trade simulator (εξομοιωτής αγορών), και λειτουργούσε όπως και τα σύγχρονά του μηχανήματα με τη διαφορά ότι οι νικητές έπρεπε να παραλάβουν τα κέρδη τους σε είδος από το κατάστημα. Ηταν ίσως ο προπομπός των σημερινών εκπτωτικών κουπονιών.

Παίζοντας slots (φρουτάκια) ήταν και είναι μία δυνατή εμπειρία των αισθήσεων που περιέχει το άγγιγμα των κερμάτων και το άγγιγμα και τράβηγμα του μοχλού. Ερεθίζει την αίσθηση της όρασης, την αίσθηση της ακοής, και το αίσθημα της προσμονής.

Η νίκη εξαρτάται από έναν απλό μηχανισμό ο οποίος αποτελείται από σύμβολα (συνήθως φρούτα, καρδούλες, ίσως bars και επτάρια, διαμάντια,και φυσικά μπαστούνια και σπαθιά – η αρχική επιλογή του Fey) κολλημένα πάνω σε τρεις κύλινδρους που περιστρέφονται και ένα μοχλό. Με δέκα σύμβολα σε κάθε κύλινδρο το μηχάνημα δίνει τη δυνατότητα χιλιάδων συνδυασμών.